N-VA krijgt vrouwelijke voorzitter.

Op 6 maart 2013

De leden van N-VA Herzele hebben voor het eerst een vrouw verkozen als voorzitter van de plaatselijke afdeling. Anne Van Beneden uit Sint-Antelinks werd met een meerderheid van stemmen verkozen tot afdelingsvoorzitter.

Zij treedt daarmee in de voetsporen van Jürgen Neyrinck, die het ondertussen tot schepen van Financiën schopte in de nieuwe bestuurscoalitie. "Uit onze informatie blijkt dat ik de eerste vrouwelijke voorzitter ben van een politieke partij sinds de fusie in 1977", zegt Anne Van Beneden. Filip Van Driessche werd verkozen als ondervoorzitter en wordt ook organisatieverantwoordelijke. "Vera Scheppers wordt penningmeester en  ledenverantwoordelijke, schepen Sofie Hoefman gaat zich bekommeren over de jongerenwerking en Koenraad De Decker blijft de Facebookcommunicatie verzorgen", laat de nieuwe voorzitter nog weten. Andere bestuursleden zijn Benny Appelmans, Rita Bellens, Hilaire De Graeve, Vanessa Raveydts, Rony Stroobants, schepen Stefaan Lauwaert, schepen Jürgen Neyrinck, gemeenteraadslid Patricia Van Ruyskensvelde en OCMW-raadslid Toon De Bock. (FEL)