Nieuw afdelingsbestuur voor N-VA Herzele

Op 28 april 2019, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws & activiteiten
N-VA Herzele

Over heel Vlaanderen werden de afgelopen weken in alle lokale afdelingen van de N-VA bestuursverkiezingen georganiseerd. Ook in Herzele werd een nieuw bestuur gekozen.

“Na jaren voorzitter geweest te zijn van de lokale N-VA afdeling, geef ik nu met veel vertrouwen de fakkel door aan Michiel. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in oktober werd ik verkozen en werd ik fractieleider van de N-VA in de gemeenteraad van Herzele. Een nieuwe uitdaging die ik met heel veel plezier aanga. Het is nu aan de nieuwe ploeg om de partij te leiden. Natuurlijk blijf ik mij de komende jaren als bestuurslid verder inzetten voor onze afdeling”, zegt Toon De Bock.

De nieuwe voorzitter wordt Michiel Pletinckx uit Hillegem. Michiel is 24 jaar, historicus en is ook lid van het bestuur van jong N-VA UGent, waar hij nog een master in de politieke wetenschappen volgt.

De nieuwe ondervoorzitter wordt Timothy Desmet uit Steenhuize-Wijnhuize, ondernemer en professor in de psychologie aan onder andere de UGent en de faculteit economische en sociale wetenschappen van de VUB.

Camilla Achmedova, 23 jaar, uit Borsbeke en student accountancy-fiscaliteit aan de Odisee Hogeschool in Brussel wordt de nieuwe secretaris van de afdeling en Dirk Ruebens uit Hillegem, technicus bij Volvo Trucks in Oostakker, wordt de nieuwe penningmeester.

Lokaal verankeren.

"Ik ben zeer tevreden met de nieuwe functie en we vliegen er met het nieuwe bestuur al onmiddellijk in. Met de verkiezingen van 26 mei in zicht én met twee kandidaten uit onze afdeling worden het drukke weken. Toon De Bock staat op de 25ste plaats voor het Vlaams Parlement en Caroline De Bruyn die pas in Herzele is komen wonen, staat op de 11de plaats voor de Kamer. De N-VA heeft het bij de verkiezingen in 2014 zeer goed gedaan, we werden de grootste partij in Herzele. Op 26 mei willen we opnieuw een sterk resultaat neerzetten in Herzele. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit ook gaat lukken. Ons ledenaantal blijft nog steeds stijgen en heel wat inwoners van Herzele willen mee hun schouders zetten om de N-VA lokaal uit te bouwen. Samen met de mandatarissen willen we de N-VA lokaal verankeren in onze gemeente en willen we ons dagelijks inzetten om van Herzele een mooie en warme gemeente te maken, waar het goed is om te wonen. Het is een enorme uitdaging maar ik kijk er alvast heel erg naar uit om met de nieuwe ploeg aan de slag te gaan", zegt de nieuwe voorzitter enthousiast.

Meer info?

Wil je meer info over àl onze nieuwe bestuursleden? Neem dan zeker eens een kijkje op deze pagina: https://herzele.n-va.be/wie-is-wie/bestuur