Toon De Bock niet welkom als vrijwilliger in woonzorgcentrum tijdens corona uitbraak

Op 1 maart 2020, over deze onderwerpen: Welzijn
Toon De Bock

Ons woonzorgcentrum Ter Leen werd tijdens de eerste coronagolf zwaar getroffen. In totaal overleden 9 bewoners ten gevolge van een besmetting met het Covid-19 virus. Maar ook voor het personeel waren het bijzonder zware tijden.

Toon De Bock, fractieleider van N-VA Herzele en zelf verpleegkundige, bood zich meermaals aan om vrijwillig bij te springen op de Covid-afdeling van het woonzorgcentrum maar het gemeentebestuur ging daar niet op in. En dat terwijl ze op hetzelfde moment een oproep lanceerden voor extra verpleegkundigen die konden inspringen omdat de werkdruk voor het personeel gigantisch hoog was.

Een mandataris van open VLD daarentegen werd wel toegelaten om hulp te bieden.

“Onbegrijpelijk”, zegt Toon. “Ik vind het erg dat het gemeentebestuur in dergelijke omstandigheden de politieke kleur boven het welzijn van onze bewoners en personeel stelt. De werkdruk voor het personeel was immers gigantisch hoog. Ik vind het dus vooral heel jammer voor al onze verpleegkundigen en verzorgenden die elke dag het beste van zichzelf hebben gegeven in moeilijke omstandigheden. Zij hadden de extra hulp goed kunnen gebruiken”.