Hieronder vind je de belangrijkste speerpunten uit ons verkiezingsprogramma.

Gebeten om meer te weten?

Wil je meer te weten komen over hoe we van Herzele een veilige en welvarende gemeente wil maken? Download dan snel het volledige verkiezingsprogramma van N-VA Herzele!

Een Herzele dat goed bestuurd wordt

N-VA Herzele vindt dat de gemeente ten dienste moet staan van de bevolking en niet omgekeerd. We zijn tegen vriendjespolitiek en willen een neutrale en efficiënte dienstverlening voor alle inwoners van Herzele. We focussen op onze kerntaken en voeren deze kwaliteitsvol, snel en vriendelijk uit.

N-VA Herzele wil geen megalomane projecten. We moeten de schuldenberg wegwerken, niet door de belastingen te verhogen maar door in te zetten op een slankere en efficiëntere werking.

Een bruisend Herzele

N-VA Herzele wil het centrum van Herzele meer doen leven. Herzele verdient het om te bruisen! We willen het centrum van Herzele aantrekkelijker maken en een betere invulling op het vlak van horeca, winkels en diensten. Het commercieel aanbod is nu te beperkt en te versplinterd. Daardoor trekken we weinig bezoekers aan. N-VA Herzele wil dan ook het lokaal ondernemerschap maximaal ondersteunen. We brengen alle relevante partners samen: lokale handel, horeca, dienstensector, vertegenwoordigers uit de bedrijfswereld en van ondernemersorganisaties zoals UNIZO. Zij moeten optreden als klankbord en als strategische partner van Herzele voor àlle aspecten van het lokaal economische beleid.

N-VA Herzele neemt de uitdaging op zich om van onze gemeente een (h)echte gemeenschap te maken en ondersteunen en versterken hiertoe het verenigingsleven, het vrijwilligerswerk, de buurt-en wijkwerking, de jeugdbeweging en het culturele en sportieve aanbod.

Een Herzele met respect voor de dorpskernen

N-VA Herzele is verliefd op onze pittoreske dorpen in hun landelijke en groene kader.

Wij vinden dat dit een enorme meerwaarde biedt voor de inwoners, maar dat het ook een toeristisch troef kan zijn. We willen deze economische troef maximaal uitspelen. We zetten actief in op dag- en verblijftoerisme en werken toeristische arrangementen uit die het bestaand aanbod van cultuur, bezienswaardigheden, zoals onze burcht, de verschillende molens en kastelen, de talrijke fiets- en wandelroutes in de prachtige natuur, onze gastronomie, streekproducten, horeca en plaatselijke B&B’s met elkaar verbinden.

We willen onze dorpskernen dan ook aantrekkelijker maken door ons erfgoed in ere te herstellen, door sluikstorten en leegstand aan te pakken en door het landelijke, Vlaamse karakter van onze groene dorpen te beschermen en te versterken.

Een Herzele dat van iedereen is

N-VA Herzele wil van onze gemeente een plek maken waar alle mensen – gezinnen, jongeren, senioren, personen met een beperking, holebi’s, etc. – zich volledig thuis kunnen voelen en waar wie niet mee kan, geholpen wordt. We vinden dat er nood is aan een sterk sociaal weefsel, waarin iedereen geniet van zijn rechten, maar ook zijn plichten dient te vervullen.

In Herzele is er een plaats voor al wie onze vrijheden, tradities en onze Vlaamse identiteit omarmt en onze basisprincipes respecteert: de gelijkheid tussen man en vrouw, respect voor ieders geaardheid, de scheiding van kerk en staat en een neutrale overheid. Daar geven we niet op toe.

Een Herzele waar je vlot en veilig kunt bewegen

N-VA Herzele wil volop inzetten op een vlotter en veiliger verkeer in Herzele. We investeren in een veilige infrastructuur: meer en betere fietspaden, aangepaste schoolomgevingen en een weginrichting die aangepast is aan het verkeer en voldoende en tijdig onderhoud van onze wegen en fietspaden. We willen alle vervoersmiddelen een juiste plaats geven in het verkeer.

Wegenwerken moeten beter gecommuniceerd worden, snel en efficiënt uitgevoerd worden en de hinder voor de inwoners en onze ondernemers moet zo beperkt mogelijk gehouden worden.

De werken aan de N42, die voor een veiligere doorstroming en economische ontsluiting moeten zorgen, moeten nu echt van start gaan.